| Forside | Om projektet | Moduler | Deltagere | Partnere | Studietur | Kontakt |
Værktøjskasse
- oplevelsesøkonomi, fødevarer og wellness |
- find de værktøjer der passer til dig
Hjerteblod & Bundlinje kørte i løbet af 2010 en kursusrække, hvor fokus var at holde kurserne korte (1-dags kurser), lavpraktiske og anvendelige.
Der blev brugt en række kendte og mindre kendte værktøjer, som du kan finde og hente her. Klik på overskriften for at hente selve værktøjet i pdf format.
Som forretningsplansskabelon har vi brugt den Visuelle Forretningsplan.
Strategisk Gameplan
Lav en målplan, der tager højde for kritiske succesfaktorer, milepæle og ressourcer.
Handlingsplan
Sammenhold dine aktiviteter med dine overordnede mål og lav en daglig plan over, hvilke handlinger du skal foretage dig og hvilke opgaver der venter.
SWOT Analyse
Find din og din virksomheds styrker, svagheder, muligheder og trusler.
Mindmap
Tøm dit hoved for ideer, tanker og bekymringer og få det på papir, så du kan udarbejde en plan, hvor der er taget højde for alle dine tanker.
Tænkehatte
Har du tænkt alle facetter af planen igennem? Brug de forskellige tænkehatte og kom hele vejen rundt om din virksomhed.
Markedsføring
Lav en oversigt over grundlaget for din markedsføring. Lær din målgruppe(r) at kende og brug denne viden til at styrke din markedsføring.
SALG - Pakkeløsninger
Kan du skabe merværdi for dine kunder med pakkeløsninger?
Kundeservice
Hvilke ekstra services kan du tilbyde dine kunder?
USP - Unique Selling Points
Få styr på konkurrenceparametre, målgrupper og unikke salgspoints.
Online markedsføring
Tag højde for tid og ressourcer, når du planlægger din online markedsføring - det er et område, der virkelig kan tage meget af din tid.
Online markedsføring SEO Checkliste
Få alle punkter med, når du skal søgeoptimere din hjemmeside.
Online markedsføring - Værktøjer
Find ud af, hvilke online værktøjer og muligheder, du gerne vil bruge i din online markedsføring.
Økonomi og budgetter
En oversigt over nyttige links til konkrete gratis økonomi værktøjer, budgetter med mere.
Tidsrøvere
Identificer dine vigtigste tidsrøvere og planlæg at undgå dem.
HASTER/VIGTIGT
Lær at prioritere dine opgaver og brug din tid rigtigt.
Personlig gennemslagskraft
Følg Dale Carnegies 8 punkter for større gennemslagskraft.
Erhvervenes Hus Aabenraa er tovholder på projektet, der udvikles og gennemføres i samarbejde med andre erhvervsfremmeaktører i region Syddanmark, Force Technology og projektleder Janni Thomsen fra Ledelseseliten.
Projektperioden er 1. juni 2009 og 2 år frem. Der vil blive afholdt informations-møder og opstart på de individuelle afklaringssamtaler i 2009, mens uddannelses-aktiviteterne først starter februar 2010.
|
|
Brug relevante værktøjer
til at komme i mål med
dine vækstplaner.
|
|